400MHz Arduino z układem Intela - poznajcie Galileo!
Jakiś czas temu wspomniałem o płytce Arduino Yún, będącą odmianą Arduino Leonardo, wyposażoną w mikrokontroler Atmega32U4 oraz układ SoC Atheros AR9331.
Co powiecie na kolejną odmianę Arduino wyposażoną w 32-bitowy, intelowski układ SoC Quark, taktowany 400MHz zegarem? Do tego 256 MB pamięci DRAM, slot mini-PCI Express, 100Mb port Ethernet, slot kart SD, złącze RS-232 i USB? Brzmi świetnie prawda? Poznajcie Arduino Galileo!
Galileo wyposażony został również w standardowy rozstaw pinów, zgodny z formatem Arduino UNO, pozwalając na zachowanie wstecznej kompatybilności z dostępnymi już na rynku shieldami. Oferuje zatem 14 pinów, z których 6 może pracować w trybie PWM. Maksymalne obciążenie linii I/O może wynieść 80mA. Platforma jest również programowo zgodna z Arduino Software Development Environment (IDE).
Arduino Galileo powinien pojawić się na rynku za około dwa miesiące. Bardziej szczegółowe informacje znajdziecie pod adresem: http://arduino.cc/en/ArduinoCertified/IntelGalileo
Reklama
Arma Tactics - wojenna turówka dla Linuksa
Studio Bohemia Interactive, znane z takich produkcji jak Operation Flashpoint, odpowiedzialne również za serię Arma, przygotowała komputerową wersję turowej, strategicznej gry Arma Tactics, która jest od dziś dostępna dla Linuksa na platformie Steam.
W grze wcielamy się w dowódcę oddziału sił specjalnych, gdzie rozgrywka toczy się w turach, pozwalając na prowadzenie żołnierzy według obranej przez siebie taktyki oraz obszerne wykorzystanie elementów otoczenia. Podobną, znaną pozycją tego gatunku jest X-COM: Enemy Unknown, której to jestem z kolei wielkim fanem.
W grze dostępne jest kilka typów rozgrywek - kampania fabularna i tak zwane wyzwania - będące misjami, w których cele i zadania generowane są losowo. Z biegiem czasu otrzymujemy możliwość udoskonalania ekwipunku oraz uzyskujemy dostęp do nowych przedmiotów, takich jak: materiały wybuchowe, świece dymne i granaty błyskowe.
Arma Tactics dostępna jest również na urządzenia mobilne, wyposażone w układ NVIDIA Tegra, co powoduje, że jest to jedna z najbardziej dopracowanych graficznie gier na przenośne urządzenia Niestety nie da się tego do końca powiedzieć o wersji na PC, która tak naprawdę nie powala na kolana. Pomimo tego, że gra oferuje dość przeciętne modele obiektów i tekstury niskiej rozdzielczości (gra na Linuksie zajmuje około 750MB po instalacji), nie specjalnie obniża to jej walory. Gra się całkiem przyjemnie, a widok izometryczny jest w miarę dopracowany, pozwalając na obroty i zbliżenia kamer w celu oceny sytuacji na polu walki. Arma Tactis to obecnie najciekawsza gra tego typu dla Linuksa i jest kolejnym, małym krokiem do realizacji planu Gabe'a.
Valve rejestruje znak towarowy Half-Life 3
Dnia 29 września 2013, firma Valve zarejestrowała w europejskim Urzędzie ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego znak towarowy Half-Life 3.
Ostatnim wydaniem serii był Half-Life 2: Episode Two, który zagościł na rynku w 2007 roku. Czy po sześciu latach Valve postanowiło w końcu ujawnić rąbka tajemnicy i faktycznie przygotowuje HL3 i autorski silnik Source 2?
Przypomnijmy, że Valve zaprezentował nam już swoją wizję rozrywki w pokoju dziennym - własny system operacyjny SteamOS, komputery Steam Machines i kontroler do gier. Half-Life 3 byłby miły dodatkiem do SteamOS i potwierdzeniem tego, że nada się to wszystko do czegoś więcej, niż tylko do gier Indie Bundle.
Aktualizacja 8/10/2013
Niestety okazało się, że była to fałszywka. Znak został usunięty z bazy danych urzędu. Jak zwykle, Valve odmówiło komentarza w tej sprawie.