Silnik Leadwerks 3.1 w wersji beta dla Linuksa
Po udanej zbiórce w serwisie Kickstarter, silnik Leadworks w wersji 3.1 zawitał właśnie w wersji beta na Linuksa. Silnik z powodzeniem może być wykorzystywany do tworzenia produkcji z segmentu AAA, obsługuje standard OpenGL 4.x, oferując dodatkowo wsparcie dla silnika fizyki Newton Game Dynamics, który został wykorzystany między innym w serii Penumrba.
Leadworks 3 pozwala również na wykorzystanie bibliotek OpenAL, EAX oraz udostępnia deffered rendering (alternatywna metoda oświetlania obiektów), zunifikowany system oświetlenia (dynamiczne oświetlenie i miękkie cienie), a także zestaw narzędzi i modułów dla szerokiej gamy języków programowania takich jak: Java, C#, VB.NET, Python, C/C++, BlitzMax oraz Lua.
Do pełni szczęścia wymagane są własnościowe sterowniki NVIDIA lub AMD, które obsługują OpenGL 4. Na chwilę obecną, Mesa wspiera jedynie OpenGL 3 i jest w ciągłej fazie rozwojowej.
Warto zaznaczyć, że Leadwerks pojawi się również na konferencji Steam Dev Days, która planowana jest na 15 i 16 stycznia w Seattle w stanie Waszyngton. Steam Dev Days przeznaczony jest dla twórców gier, zainteresowanych wkroczeniem do świata SteamOS i przyłączenia się do ambitnych planów Valve.
Poniżej możecie zobaczyć materiał, który był umieszczony w serwisie Kickstarter.
Kilka filmików z działania silnika Leadwerks.
Wpisy na podobny temat
-
08 Jan 2013 »
SteamBox tuż za rogiem. NVIDIA nie śpi i ...
Rozrywka
Hardware
-
27 Sep 2013 »
NVIDIA partnerem Valve w batalii o salony
Software
Rozrywka
Hardware
Dystrybucje
-
02 Oct 2013 »
Valve rejestruje znak towarowy Half-Life 3
Varia
Rozrywka
Komentarze

Miło słyszeć, że ludzie idą za Valve. Wydaje mi się, że to dobra droga.