Metro Last Light: Porównanie Linux vs. Windows 7
Dwa dni temu, na platformie Steam pojawiła się prawdziwa perła - Metro: Last Light dla użytkowników Linuksa. Co prawda, właściciele systemu Mac OS X mogli już cieszyć się grą 10 września, ale to właśnie wydanie na "pingwina" jest tutaj kluczowe - również z punktu widzenia Valve.
Sami twórcy uzasadnili ten krok, dużym zapotrzebowaniem na gry z segmentu AAA wśród użytkowników tej platformy i trzeba przyznać, że spisali się świetnie. Oczywiście nie zamierzam rozwodzić się nad tym, o czym jest gra, ale skupię się na małym porównaniu grafiki, pomiędzy wersją dla systemu Windows, a wersją dla Linuksa.
Pierwsze co rzuca się w oczy, to mocno okrojone możliwości konfiguracyjne efektów graficznych. W odróżnieniu od wersji dla systemu Windows możemy jedynie określić... jakość grafiki:
Zamiast rozmyślać na temat tego, co możemy sobie ustawić, a czego nie, postanowiłem przygotować mały film. Myślę, że każdy sam oceni, czy port jest udany, czy też nie. Nie ma też sensu porównywać ilości klatek na sekundę, ponieważ niektórych efektów niestety nie uświadczymy na Linuksie (przynajmniej na razie), a porównanie byłoby niemiarodajne.
Wpisy na podobny temat
-
28 Dec 2012 »
Legend of Grimrock - Dungeon Crawler w starym ...
Rozrywka
-
08 Jan 2013 »
SteamBox tuż za rogiem. NVIDIA nie śpi i ...
Rozrywka
Hardware
-
16 Jan 2013 »
Steam Linux: The Cave już 23 stycznia
Rozrywka
Komentarze

Czy ta gra jest natywna czy odpalana przez wine ? Taka pierwsza część Wiedzmina np. jest przez wine odpalana.

mysle, ze wersje na linuksa beda z czasem rozbudowywac, wlasnie o np. dodatkowe opcje graficzne.

Czy mi się wydaje czy wersja na Linuksa ma inaczej ustawiony FOV od tej Windowsowej? A może jest to tylko spowodowane minimalnie innym ustawieniem kamery?