SantyagoSantyago
Avatar

Witaj!
Blog archiwalny. Już niebawem nowy serwis!

YouTube RSS Facebook GitHub

Obecnie trwa już drugi dzień konferencji Steam Dev Days, zorganizowanej przez Valve w Seattle. To dobry moment, aby podsumować wydarzenia, które przedstawiono podczas pierwszego i drugiego dnia. A jest o czym dyskutować, bowiem wydarzyło się całkiem sporo.

Na rozgrzewkę, każdy z uczestników konferencji otrzymał własny egzemplarz Steam Machine (model od Gigabyte) oraz dedykowany jej kontroler Steam Controller.

Nowa wersja kontrolera Steam Controller

Przestawiono nową wersję kontrolera Steam Controller. Zrezygnowano w niej z panelu dotykowego, dodając zamiast niego komplet przycisków DPAD oraz ABXY. Zmianę umotywowano chęcią zachowania wstecznej kompatybilności  To dobry krok, jednak kwestię dyskusyjną oraz obawy stanowią ich umiejscowienie.

Aktualna wersja Steam Controller

Jak miał wyglądać według pierwszych założeń:

Wiadomo również, że kontroler będzie zasilany bateriami lub akumulatorkami AA. Sam kontroler posiada wbudowany żyroskop do określenia prędkości kątowych obrotu względem wszystkich trzech płaszczyzn. Niestety żyroskop na chwilę obecną jest jeszcze martwy, gdyż nie posiada zaimplementowanego oprogramowania do jego obsługi. Obecne API Steam Controller pozwala na jednoczesną obsługę 16 padów. Valve zaznaczyło również, że projektując Steam Controller miało na uwadze współdziałanie z wirtualną rzeczywistością. Pojawiły się również drobne informacje o czujnikach biometrycznych, jednak sposób trzymania pada, póki co utrudnia ich zastosowanie.

Gaśnie zielone światło w Steam Greenlight

Valve decyduje się zamknąć projekt Steam Greenlight, w którym społeczność mogła decydować, które aktualnie tworzone gry producentów gier trafią do sklepu Steam. Jak twierdzi Gabe Newell, decyzja ta nie jest spowodowana brakiem zainteresowania użytkowników, czy niezadowoleniem Valve z jego działania, ale koniecznością ewolucji platformy Steam. Nie potwierdzoną jest również informacja, że Valve chcę, aby producenci sami przejęli kontrolę nad sklepem i promocją swoich produktów.

Source Engine 2 z pełną obsługą OpenGL

Nie jest niespodzianką, że kolejny silnik Source Engine 2 będzie w pełni wspierał OpenGL, nie wyobrażałem nawet sobie, że mogłoby być inaczej. Valve pochwaliło się również własnym narzędziem do wyszukiwania błędów VOGL (debugger) w działaniu OpenGL. Całość działa natywnie pod kontrolą Linuksa, co ma pozwolić na łatwiejsze tworzenie gier przez producentów na platformę SteamOS. Jak myślicie, jaka będzie pierwszy tytuł wykorzystujący Source 2? Left4Dead 3? A może Half-Life 3?

Pojawiły się już pierwsze przecieki, że Gordon jest blisko :)

Valve posiada własne urządzenie do zabawy w wirtualnej rzeczywistości

Valve posiada własne urządzenie do zabawy w wirtualnej rzeczywistości. Jak powiedział  David Hensley z Tripwire, próbka zaprezentowana przez Valve robi niesamowite wrażenie, a rozwiązanie wyprzedza Oculsa o kolejną generację. Jak jednak jest naprawdę? Być może dowiemy się niebawem.