SteamOS 1.0 Beta "Alchemist" od Valve już dostępny
Tak jak zapowiedziano wcześniej, dostępna jest już pierwsza wersja SteamOS 1.0 "Alchemist" - dystrybucji Linuksa od Valve, przeznaczonej do pokoju dziennego, stworzonej z myślą o konsoli Steam Machines.
SteamOS 1.0 Alchemist
SteamOS bazuje na Debianie "Wheezy" 7.1, co okazuje się nie lada niespodzianką dla osób, które obstawiały w tej roli Ubuntu. Głównymi zmianami w stosunku do Debiana jest dołączenie eglibc 2.17 z gałęzi testowej, dołączenie dodatkowych sterowników urządzeń oraz zaktualizowany stos graficzny. Na chwilę obecną karty graficzne Intel i AMD nie są wspierane, natomiast całość obsługuje jądro 3.10.11. Ciekawostką jest tutaj własny kompozytor graficzny współpracujący z GNOME, który pozwala na płynne przejście pomiędzy uruchamianymi grami, a nakładką SteamOS. Oczywiście system posiada również mechanizm automatycznej aktualizacji bezpośrednio z repozytoriów Valve.
Wymagania sprzętowe
- 64-bitowy procesor Intel lub AMD
- 4GB lub więcej pamięci operacyjnej
- 500GB dysk twardy lub większy
- karta graficzna NVIDIA (wsparcie dla AMD i Intela wkrótce)
- płyta główna z obsługą UEFI boot
- port USB do instalacji
Zbuduj własną maszynę parową
Na stronie domowej SteamOS znaleźć można wszelkie potrzebne informacje na temat instalacji systemu na własnej "maszynie parowej". Dostępne są dwie metody - pierwsza za pomocą instalacji z nośnika USB, druga za pomocą bazowej instalacji systemu Debian. Obecnie pobranie pliku instalacyjnego (960MB) graniczy z cudem, dlatego zalecane jest pobranie z sieci Torrent:
http://mgnet.me/.SteamOS10beta1
Oficjalne tapety SteamOS
Reklama
Valve rozsyła 300 prototypów Steam Machines...
Dobra wiadomość jest taka, że Valve wylosowało już 300 szczęśliwców, którym wyśle 13 grudnia 2013 prototypy swojej konsoli Steam Machines wraz z dedykowanymi kontrolerami Steam Controllers.
Niestety jest i zła wiadomość. Pomimo szumnej zapowiedzi, że w losowaniu weźmie udział każdy, kto spełni szereg wymagań na platformie Steam, wylosowano jedynie użytkowników mieszkających w Stanach Zjednoczonych.
Nie możemy, chociaż bardzo chcemy.
Valve tłumaczy to przeszkodami prawnymi, które nie pozwalają na otrzymywanie zgłoszeń i uwag od osób mieszkających za wielką wodą.
Valve jednak uspokaja, że finalny produkt, który ukaże się w 2014 roku, będzie pozbawiony tej niedogodności i będziemy mogli kupić konsolę. Ba, nawet zgłaszać swoje sugestie. Wspaniałomyślne prawda?
Przynajmniej Gabe stał się posiadaczem prawie miliona rekordów prywatnych danych swoich użytkowników. Adresy zamieszkania i takie tam :) Kto by się martwił?
Broken Sword 5: The Serpent's Curse już na Steam!
Starsi gracze na pewno pamiętają serię gier przygodowych typu point-to-click Broken Sword oraz głównych bohaterów Georga Stobbarta i Nicole Collard. Pierwsza część gry została stworzona w 1996 roku przez brytyjskie studio Revolution Software i niemal od razu zyskała przychylność graczy. Po raz ostatni - nasi dociekliwi śmiałkowie zmierzali się z kolejnymi intrygami oraz zagadkami w czwartej części Broken Sword: The Angel of Death, która miała swoją premierę w 2006 roku.
Dziś, po ponad 7 latach, swoją premierę ma piąta część zatytułowana Broken Sword:The Serpent’s Curse. Produkcją gry ponownie zajęło się studio Revolution Software.
The Serpent’s Curse jest powrotem do korzeni całej serii i całkowitym odwrotem od tematyki znanej z trzeciej i czwartej części. Ponownie wcielamy się w postać Georga Stobbarta - młodego prawnika oraz dziennikarki Nicolle Corad, rozwiązując zagadki z przeszłości, dając swoim fanom to, co kochają w produkcjach typu point-to-click.
Miejsce akcji rozgrywa się w takich lokacjach jak Londyn i Paryż, jednak nie zabraknie lokacji rozsianych po całym świecie. Wszystkich powinien natomiast ucieszyć fakt, że zrezygnowano z grafiki trójwymiarowej. Wszystkie lokacje zostały narysowane ręcznie z zachowaniem komiksowego stylu i charakteru. Jedynie modele postaci pozostały trójwymiarowe, zyskując dzięki temu naturalną i płynną animację. Modele wszystkich postaci zostały jednak wykonane w technice cel-shadingu, która stara się naśladować grafikę rysowaną.
Warto zaznaczyć, że Broken Sword:The Serpent’s Curse powstał również dzięki dotacjom społeczności w serwisie Kickstarter - pozwoliło to odciąć się twórcom od szalonych i często destruktywnych pomysłów wydawców, gdzie samodzielnie mogli decydować o kształcie gry.
Gra dostępna jest już na platformie Steam - również dla Linuksa.
Video: Podgląd z rozwojowej wersji KDE 5
Zapraszam do obejrzenia kolejnego filmu z rozwojowej wersji środowiska KDE 5.
Na filmie można zobaczyć między innymi: nowy wygląd apletu kalendarza. menadżera powiadomień o urządzeniach oraz zarządzania energią.
Niestety całość jest jeszcze w powijakach i nie działa w ogóle stabilnie, ale pozwala nam na małe rozeznanie się w tym, co szykują nam deweloperzy.
KDE 5 / 2013-11-26
Zobacz również poprzedni materiał prezentujący Plasma 2 / KDE Frameworks 5
XCOM: Enemy Unknown jednak będzie dla Linuksa!
Jednak plotka o wydaniu XCOM: Enemy Unknown na Linuksa, jak podawał wcześniej sklep Amazon, nie okazała się całkowicie błędna. W bibliotece SteamDB pojawił się wpis, który mocno sugeruje, że gra szybko pojawi się na platformie cyfrowej dystrybucji Steam.
209825/config/language: polish
209825/config/oslist: linux
209825/name: Linux_XCOM_pl
Tytuł ukaże się najprawdopodobniej z dodatkiem XCOM: Enemy Within, będącym poważniejszym DLC do zeszłorocznego wydania przeboju, który udowodnił, że można wskrzesić kultową grę sprzed ponad 20 lat jaką była UFO: Enemy Unknown.
XCOM: Enemy Unknown / Enemy Within
Jeśli nie graliście jeszcze w serię XCOM, albo zastanawiacie się czy warto zainwestować w dodatek "Enemy Within" - lepiej to zróbcie :) Pomimo tego, że przyjdzie nam grać od początku, spotkamy się z miłą niespodzianką.
Jak się okazuje - nowa kampania, która nową tak naprawdę nie jest, to przynosi nam zupełnie nowe rodzaje broni, nowych przeciwników oraz wiele ciekawych lokalizacji. W nowym XCOM uzyskujemy również dostęp do nowej klasy jednostki "żołnierz MEC", będącą połączeniem technologii bojowej obcych z ludzkim umysłem. Nowością jest również możliwość przeprowadzania modyfikacji genetycznych, dzięki którym nasz podopieczny dostanie drugie serce lub skórę zdolną do kamuflażu w terenie. W grze pojawiły się również inne nowe atrakcje, takie jak walka z tajną organizacją EXALT, która za wszelką cenę stara się pokrzyżować nasze plany oraz epicka obrona bazy XCOM przed atakiem obcych.
A więc... jeszcze raz uratujemy Ziemię! A co!?